30 november 2012

The new baby beanie!


En ny modell av liten djevellue :)...detta är den andra i ordningen, stickade först en vit, sedan denna och sist blev det en blå variant.
Älskar verkligen modellen på hjälmmössan och fick i början en ide jag tvunget ville testa. Detta är resultatet!
Mössan är i minsta storlek 0-1 mån. Stickad bara med aviga och räta maskor. De räta maskorna är stickade i bakre luftmaskbågen. Tycker strukturen blir så himla fin på det sättet.
Garnet jag använt är Noella, ett mörkgrått sockgarn.
Rundstickor 2,5

...och så har det blivit lite snören i i-cord.....verkligen en supertråkig sysselsättning, men resultatet blir ju ganska fint. Gjorde små tofsar i ändarna också, som slutfinish.

Många har undrat om mönstret på lilla klänningen jag visade tidigare i veckan. Det finns i mitt huvud men fortfarande inte nerpräntat på papper.
Angående mönstret på iphone fodralet, så är det bara tätt virkade bubblor eller muscher som man virkar på ungefär samma sätt som när man stickar muscher.
Exempel på båda dessa finns att hitta på garnstudios sidor.

HA EN MYSIG FREDAGSKVÄLL!
( själv ska jag på årets julbordspremiär :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar