8 juli 2009

Det ena ledde till det andra...


Det började så här....blev helt galen i en klänning som fanns på frydogdesign...provade och virka lite rutor, men gav upp ganska snart, kom då på att jag kanske skulle använda snäckskalsmönstret som Medea hade lagt ut på sin sida, jag vet inte hur många ggr jag tittat på scarfen som även fanns där ......Tack Medea....Nu kan jag inte sluta virka dessa snäckor, det går bara inte ..igår gjorde jag en liten vit mössa till också. Tyget har min son köpt till mig i vintras på ikea och den virkade överdelen har jag hittat på...det blir nog fler, virkar nu på ett par byxor....i ....SNÄCKSKALSMÖNSTER...kan ni tro?
Det blir nog en liten mörkhårig bebis som kom ut i förrgår som ska få även denna klänning:)
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. www.loveknitting.se
    Och gå sedan in på mönster- virka amigurmi!
    Där finna det en massa söta mönster på små nallar osv :) Kika in!!!!!

    SvaraRadera