12 januari 2011

små tossingar...


Ja, det blev inte något längre uppehåll på sockfronten.
Idag har jag fäst lite trådar och passat på och fotat lite.
Dessa sockor är stickade nerifrån och upp i rosa alpacka och grått raggsocksgarn,
och jag skulle tro de passar kanske till en tvååring ungefär.
Som vanligt kör jag ju utan mönster, så inget sockpar blir sig riktigt likt varken i storlekar eller utseende.
Det har ju en liten fördel....och de är ju att man måste vara lite snabb med att sticka den andra socken,
medans "receptet" fortfarande finns i minnet :))
Nu har jag ett par till sockar på stickorna som snart är klara.
Denna gång i en annan nyans än rosa...

Det Kommer Mera!!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Du gör så mycket fint, gillar dina broderier på det stickade!
    Armbandet i föregående inlägg är ljuvligt, skulle vilja se det gröna.
    Ha det gott! //BiZen

    SvaraRadera
  2. Gulliga sockar och jag måste säga det igen - jag gillar din broderade logga!

    SvaraRadera