20 juli 2011

Crazy lace silk top...

Haha, hur kan en huvudlös torso stirra på en i flera veckor?....till slut var jag bara tvungen att göra den klar.
Det var så lite som fattades....ihopsyning baktill, sy fast axelbanden och midjeskärp, plus några knappar.
Och vad ska man ha den till?
Ja, det vete sjutton :))


Stickat liv i sandnes mini duett och tyget är cremefärgad frasigt siden. Allt material inköpt på fina garnaffären i Olofsfors.
Det stickade mönstret har jag hittat i en tidning och jag vet inte vad det heter.
Hör gärna av dig om du vet nåt namn!
Axelband och smalt midjeskärp har stickats i moss-stickning. Skärpet i dubbelt garn för lite mer stadga.
Att knapparna sitter som de gör, beror på det vågiga mönstret.


Kanske för fin till jeans, men kanske till fina strumpbyxor? Men den räcker inte speciellt långt över rumpan :) Storleken är 40/42
Har även varit i valet och kvalet om man skulle förlänga den och göra den mer klänning.
Man kan ju sticka ett avslut nertill om man vill, eller sy in en förlängning.

Den kanske kommer att fortsätta hänga på min provdocka!
Jag gjorde den ju bara som ett roligt projekt...att blanda lite tyg och garn.

Haha, helt galet!!







Crazy lace silk top :))





7 kommentarer:

  1. Helt nydelig ble den. :))

    SvaraRadera
  2. Tänk om jag ända inte haft en syfröken som sa åt mig att jag var värdelös, då hade jag också kunnat sy såna där underverk...

    SvaraRadera
  3. Så fina saker du gör! Vad har du gjort botten på den vita väskan (14 juni) av? Den ser så stadig ut.

    SvaraRadera
  4. Helt underbart vacker tycker jag!
    Och supersnygg till jenas och högklackade skor!

    SvaraRadera
  5. Den er absolutt skøn den top du har lavet. Mit første bud var jeans.... eller bukser i Lin/hør

    SvaraRadera
  6. Den är helt fantastiskt fin!
    Visst passar den till ett par snygg jeans, jag hoppas inte den hänger kvar på din provdocka!! :-)

    SvaraRadera