19 oktober 2012

time to show....

Kanske börjar bli dax att visa lite av det jag pysslat med på sistone!
Känns som jag hamnat i en riktig stickperiod just nu. Ideerna är på tok för många för att jag ska hinna genomföra dem alla :) Jag har stickat några par tjocksockar, småtossor i olika valörer och i veckan har jag hunnit med en liten klänning.
Sockarna på bilden är stickade i Viking Alpacka Sport....en blandning av alpacka, merino och nylon. Ett supermjukt lite tjockare garn, typ raggsocksgarn. Och mönstret är som vanligt ett egetpåhittat.

Rundstickor nr.4 och storleken på sockarna är 37/38

HA EN MYSIG DAG :)

3 kommentarer:

  1. Åh, vad fina. Så imponerad av alla dina egna påhittade mönster!!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt att du kan hitta på så fina mönster! Djupt imponerad! / Annika

    SvaraRadera
  3. Åh, så vackra!! Du gör så otroligt fina stickningar!!

    SvaraRadera