9 februari 2013

Owl Cardigan


Puerperium Cardigan, med ugglemönster som jag hittat på Ravelry.
Den lilla tröjan var från början naturvit, men när jag skulle blocka den gick det riktigt på tok. 
Det svarta färgade av sig och rann ut på det vita. Inte roligt när man maratonstickat i flera dagar.Ska man skratta eller gråta åt eländet. Jag hade säkert lite fel temp på vattnet eftersom de blödde igenom.
Kasta eller färga....valet stannade vid färg och detta blev resultatet. 
Inte lika fint som natur eller cremefärgat, men den går ju att använda :)

Första gången jag har stickat intarsia och det är ganska pillrigt med alla trådar som vill snärja ihop sig på baksidan, men jag stickar redan på min nästa....så spännande när motivet börjar komma fram :)


Garnet är Björk, stickat på rundstickor nr.3. Och storleken på tröjan är 50/56 
I det riktiga puerperiummönstret ska man använda stickor nr. 4, så jag fick räkna om för att storleken skulle bli den rätta.


En grå liten mössa och kanske ett par vita byxor blir nog fint tillsammans.
De vita shortsen på bild är nog kanske lite för stora för att passa till.

Ikväll blir det att fortsätta med en klänning....bara lite, lite kvar....lite virkning och broderi, sedan ska det skickas iväg :)

Ha En Mysig Dag!

5 kommentarer:

  1. så fin den är!!

    trist med garnet förstås. usch of fy för att se när färgen börjar blöda igenom, och det inte går att få stopp på:(

    SvaraRadera
  2. Jeg synes du reddet deg fint ut av problemet. Tøft ble det og med grå lue til ble det flott. ;-)

    SvaraRadera
  3. Så kjedelig. Men resultatet ble så fint.

    SvaraRadera
  4. Jag måste säga att resultatet blev riktigt fint (som vanligt) fast att färgen blödde igenom. Jätte fint!!!

    SvaraRadera