24 april 2009

TUMVANTAR


Dessa vantar gjorde jag för någon månad sen...tre par blev det och jag kommer nog att göra fler:) Två par grå och ett par vita. Det paret på bilden har min dotter fått. Hade gjort två par till hantverksmässan vi var på och båda paren blev sålda till min dotters förtret....så det var bara hem och göra ett par nya. Det är tur att det går fort att göra ett par (cirka en timme per vante kanske..utan brådska), sen är det ju lite småpyssel med att dekorera dem eller hur man ska säga...iallafall så hittade jag mönstret på garnstudio!! Dom är virkade med virknål nr. 5 tror ja det va och garnet är ett ullgarn som köpts på syosytt. dekorationerna är virkade med ett garn som heter Puppengarn och är köpt på garnaffären i olofsfors...det var inte speciellt billigt, men när man anväder det så här så..då räcker det väldigt långt. Har funderat på att göra kanske en babykofta och använda detta garn som kant....
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar