7 juni 2009

SOMMAR??


Min första socke är nu färdig. Skaffade mönstret enkomt som skulle vara till detta garn... (lurade iväg maken till garnaffären Haha..han kommer nog att vara stamkund där snart!) Mönsterna var jättefina, men både sockar, handledsvärmare och benvärmare som jag tänkte göra, hade ett väldans underligt mönster...alsterna skulle stickas i ett slätt stycke , för att sedan sys ihop!! Nää, det var bara för mycke!! Jag insåg snabbt att det nog var bäst att köra sitt eget race:)...använde bara maskantalet och stickstorlek från mönstret...Hälen och tån körde jag efter pomatomusmönstret. I helgen har det varit så kallt så att man skulle verkligen ha haft både sockar och vantar klara...Jag tror allvarligt att jag kommer att frysa ihjäl snart!!! VART TOG SOMMAREN VÄGEN??
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Den där sockan känner jag igen! :-) De blev superfina när de blev klara. Hoppas de värmer gott i vinter. Ha en härlig kväll så ses vi i morgon. //Gunilla

    SvaraRadera