5 juli 2010

Sweet Chicory


Mina nystartade sockor Sweet Chicory från The Knitter:s sock club.

Mönstret är väldigt enkelt förutom mudden som jag tror jag gått bet på. Jag tror jag stickat fel, men förhoppningsvis kommer jag väl att sticka lika fel på den andra socken också.

Socken stickas i Rosenvantens fina färgade sockgarn i ljuslila, ljusblått och lite ljusgrönt.
Alla hennes garner är så fina...kika in där om ni inte gjort det tidigare.

Nä, nu blir det lite käk och sen blir det hammock och stickning en stund innan man ska till jobbet.

Ha en mysig dag!!
Posted by Picasa

7 kommentarer:

  1. Tycker om dina sockor!
    Är det blad på framsidan, ser snyggt ut!
    Ha det gott! //BiZen

    SvaraRadera
  2. Sockar kan man aldrig få nog av och rolig stickning är det också. Jag gillar din bloggbakgrund. Den är ursnygg!

    SvaraRadera
  3. Mamma, du är så duktig!
    Saknar dig! Kram // Sarah

    SvaraRadera
  4. Lillemor! Du är bäst!!

    Bizen! Tack! Det är en sorts blomma frampå. Kommer fler bilder framöver.

    Tina! Kul att du gillar bloggdesignen..tack!

    Sarah!! Saknar dig mest i hela världen!!
    ojoj, folk kan ju tro du är på andra sidan jordklotet....fast du bara flyttat 7 km bort :)) /mamma

    SvaraRadera
  5. Var och kikade pådina smycken på kafé anno i Olofsfors igår, de är verkligen fantastiska!

    Hoppas du fick anmälan till höstmarknaden på Gammlia jag skickade dig och att du verkligen överväger att komma, tror det skulle gå bra för dig där!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Du har något att hämta på min blogg.
    Malin :)

    SvaraRadera