27 september 2010

Tröjprojekt!!


En uppifrån och ner tröja i egen design....än så länge är jag riktigt nöjd!! Det blir en sådan krage som man kan dra ner lite på axlarna om man vill och så blir den ganska kort och bred. Ärmarna har jag ännu inte bestämt hur jag ska göra med...lång eller kort...vi får se.
Garnet är Freedom spirit, inköpt på rea hos garntomten i Olofsfors. Köpte alla nystan hon hade i den här underbara höstfärgen. Det är märkligt, men det går så lite garn, jag kan inte riktigt förstå det! Jag har hitintills använt 2 nystan och nystartat med det tredje och jag har kanske 20 -30 cm kvar att sticka....Jag har iochförsig större stickor än vad som rekommenderas på nystanet, men eftersom stickningen ser bra ut så bryr jag mig inte om det!! Ja , det är som vanligt haha, det är roligast att hitta på lite egna mönster!!
Framtill på tröjan finns ett mönster som går från kragen och ner...det var en del i ett kuddmönster jag hittat. Tänkte visa det när jag hunnit lite längre!!

Ha en finfin dag!! (Själv ska jag försöka sticka lite, laga mat och torka lite fönster....innan jag ska springa iväg till jobbet)
Posted by Picasa

2 kommentarer: