25 november 2010

Varmt om fötterna...


Tjocksockar kan man nog inte få för mycke av dessa dagar! Ska jag bara fylla familjebehovet så får jag nog sticka dygnet runt :))
Dessa är till min son. Han har själv köpt och valt ut garnet....Svarta Fårets raggsocksgarn. Stickade uppifrån och ner med short row heel
haha! vad heter det på svenska då?? Jag är verkligen helt kass!! Nästa par tjockisar stickar jag nerifrån och upp med samma häl...har snart den ena klar.
Tror nog att det blir en julklapp :))
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Enig med at man trenger tjukke sokker nå selvom jeg strikker lite av det.Disse sokkene du har strikket var fine. Gutten min går ennå med addida sko og tynne labber og sier at han ikke fryser.Jeg sitter med tovete på bena nå. Vi har det kaldt, men ingen snø med fint solskinn. :))

    SvaraRadera
  2. Fina sockor! Jag bara undrar, hur hinner du?? Det ena fina stickade efter det andra trillar in här på bloggen! Jag håller på med en tröja och har kommit 2 cm på bakstycket... Och det är ingen överdrift att säga att det har varit så väääldiigt länge. Hälsningar från en som nyligen hittat till din blogg. Jag kommer att fortsätta titta in! /christin

    SvaraRadera
  3. Små varma fossingar kommer man långt med =) Fin randning i vitt & grått!

    SvaraRadera
  4. Gott och värmande för kalla fötter i vintertid!

    SvaraRadera