20 mars 2010

Man kan nästan tro...


...att jag slutat sticka o virka, men saken är den att jag faktiskt virkat så gott som hela veckan.

Håller just nu på med ett litet hemligt projekt, ja vi får se...eller har jag otur, så kommer ingen få se haha!! Ja, just nu ligger projektet i tvättmaskinen, så då har jag ju i princip berättat lite...tovat hade jag tänkt att det skulle bli!! Är just nu så nyfiken, att jag suttit framför tvättmaskinen och funderat om man kanske ska öppna och tjuvkika lite. Programet tar bara 35 min, så jag borde kunna hålla mig!!

Mössan på bild är så gott som en kopia av min vita virkade mössa, garnet och möntret är detsamma, fast denna gång virkade jag lite hårdare och körde två varv med bakåtvända kantmaskor (det heter ngt. annat tror jag)...tog ett bra tag innan jag kommit på hur jag skulle göra...jag är ju lite trögtänkt mellan varven :o)
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Hej! Sockgarnet på min blogg är tunnare garn ca stickor 2,5!//maria PS dina smycken är jättefina.

    SvaraRadera
  2. superkul och söt mössa, berätta sen om hemlisen, jag vill ju veta!

    SvaraRadera
  3. Har du någon länk till mönstret på mössan? Skulle vilja göra en, men hittar det inte.

    SvaraRadera
  4. Hej Soffipropp!! Kan tyvärr inte hjälpa dig med länk på mönstret, det kommer från Sandnesgarn...en bilaga som heter ung mix tema 18 (kan nog köpas på de flesta garnaffärer som säljer sandnesgarn) Lycka till!!

    SvaraRadera