5 april 2010

BJÖRNBÄRSSJAL!!


En sjal som äntligen blivit klar!!

Garnet hittade jag på loppis i somras, ett ullcrepegarn som varit superhärligt att sticka med...har ett halvt nystan över, så vi får se om jag kanske använder det till ett par vantar eller kanske någon kant på en mössa som passar till.

Mönstret kommer från garnstudio, förutom kanten som jag tagit från ett annat mönster jag gjort tidigare.
Sjalen blev kanske inte så stor, men perfekt om man bara vill ha den ett varv runt halsen och stoppa innanför jackan...

Hade först tänkt sy fast en knapp i ena sidan , men det fick bli en hemmagjord sjalnål med brun knapp istället!
Posted by Picasa

6 kommentarer:

  1. Jag gillar din sjalnål! Sjalen också naturligtvis, men jag är på jakt efter material att göra en nål av och jag var så inne på trä, men den här var ju urläcker!

    SvaraRadera
  2. Läcker färg på sjalen och sjalnålen var ju en kanonidé!

    SvaraRadera
  3. Jeg synes det ble perfekt med sjalnålen. :))

    SvaraRadera
  4. Kanonfin! Så fint med en sjalnål. Har funderat på om jag skulle ha en till min citronsjal... Har stickat en mössa tidigare i björnbärsmönster och tyckte det var lite knepigt.
    Ha en bra dag!
    Juliane

    SvaraRadera
  5. urläcker och precis lagom stor

    SvaraRadera
  6. Åh sjalnålen var ju supersnygg! :) färgen på sjalen var också klockren! Hoppas allt är bra med dig! :)

    SvaraRadera