23 maj 2010

Baglady???


Ja, jag kanske kan kalla mig för baglady snart.....Det är verkligen jättekul att göra väskor har jag kommit på och det finns säkert en miljon olika sätt och göra dem på :) Bara fantasin sätter gränser och för min egen del är fantasin alldeles för stor just nu.
När man kommit så långt att man vet hur en tingest ska bli, funderar man redan på tio andra.
Idag har jag iallafall gjort min senaste väska färdig....en väska med lite marin jeanskänsla.
Jeansbotten och lite vitt bomullsrestgarn plus Flox jeansgarn från Marks & Kattens (superhärligt garn att virka med....man skulle haft lite mer, tror att det fanns i rött också om jag inte har fel)
Mönstret är som vanligt påhittat under resans gång ...blommorna kommer från en japansk virkbok, och dem har jag satt i botten runtom.
Sedan har jag försökt virka liknande blommor på en rad som axelband.

Ha en mysig kväll!!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar