12 augusti 2010

Hallon & Lakritsstrumpor...


Mina nypåbörjade strumpor.

Hallon & Lakritsgarnet kommer från bästa Lillemors butik: LimmoDesign

Mönstret är Bandelier, och kommer från Interweave Knits Fall 2009

Har länge funderat på dessa sockor, men man skulle ju ha massor med färger till ett par sockar.

Satt och kollade på mönstret en dag och

insåg att det skulle gå lika bra med bara två färger.

Snart ska jag börja med hälen, det blir ett spännande kapitel :)))

Fortsättning följer....

Posted by Picasa

10 kommentarer:

  1. Det ser bare spændende ud- også fik du lige lokket mig til at handle lidt garn hos Limmo Design ;-)

    SvaraRadera
  2. Du är sååå duktig! Härligt med melerat garn i mönsterstickningen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det blir jättevackert!
    Så mycket jobb du lägger ner, men det är det värt när det blir så fint! Kram //BiZen

    SvaraRadera
  4. Veldig flott. Vanligvis liker jeg ikke så godt garn som skifter farge, men her fungerer det veldig bra.

    SvaraRadera
  5. Oi, for et arbeid. De vil bli kjempeflotte. :))

    SvaraRadera
  6. Vilka fina .. visst blir det fint när man stickar mönster med flerfärgat garn../Sonja

    SvaraRadera
  7. meeeen så vansinnigt snyggt!!!!

    SvaraRadera
  8. Hei, første gang jeg besøker bloggen din - legger meg til som følger, jeg.

    Jeg har aldri selv strikket mønster med slik fargegarn, men det ser ut til å være en veldig god ide. Det ser kjempefint ut.

    SvaraRadera
  9. Tänkte passa på att meddela att jag just nu har en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
    Kram Malin

    SvaraRadera