20 februari 2012

Insnöad :)

Insnöad känner man sig allt ibland nu för tiden :)


både med stickning,,, (Canle flame igen)

och det som finns utanför fönstret (det är knappt man ser ut till vägen längre)

snö, snö, snö....så långt ögat kan nå,

.....och mer ska det visst komma.


Nu börjar man verkligen längta till sommaren!



Men lite, lite sommarfeeling får man ju faktiskt,

när man stickar med bomullsgarn.

Lite rädd var jag, att det skulle bli soppa av mina sparkbyxor

Garnet är M&K:s ECO bomull i potatisfärg

...så ja får väl kalla dem för potatissoppa isåfall!


Nä, skämtåsido, så är jag faktiskt ganska nöjd med dem.



Själva modellen kommer från en sydd, köpt sparkbyxa, i st.56, som mina egna hade när de var små.

Så mallen till dessa, har legat i mitt knä medan jag stickat mig sakta men säkert uppåt.


Stickade på rundstickor nr. 3 och 3 1/2


utan sömmar,


och en virkad kant upptill fick de bli,


i annan färg

,

.....för garnet tog helt plötsligt slut :)


HA EN FIN KVÄLL!






6 kommentarer:

  1. Så fantastisk! Det flotteste plagget jeg har sett på lenge! Nydelig:)

    SvaraRadera
  2. Så nydelig!
    Virkelig vakkert strikket, og jeg får sommerfølelse :)

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fina! / Annika

    SvaraRadera
  4. Denne må da være helt herlig på en baby. Synes du får det så flott til med mønster og fasong. :))

    SvaraRadera
  5. Denne buksa var bare råflott!!! Kommer du til å skrive ned mønster??? Jeg ville gjerne(!) hatt en sånn til lille prinsessa mi :-)

    SvaraRadera