29 mars 2012

the best babycap!

En liten hjälmmössa är alltid bra att ha!
Denna modell har jag gjort några gånger tidigare, det finns även mönster till denna på bloggen om någon är intresserad. Eftersom jag använt ett lite tjockare garn har jag minskat ner antalet maskor mellan ökn. och minskn. till 11.
Jämförde med tidigare köpta mössor, och denna kommer nog sitta som gjuten på en nyfödd.
I toppen på mössan avslutade jag minskningarna när jag hade 7 maskor kvar, och stickade några extra varv för att få en liten knopp,
Sedan blev det enkla tvinnade trådar istället för i-cord.....snabbvariant :) 
Knåpade även ihop en randig modell igår, har bara lite trådar kvar att fästa i den innan visning.

HA EN FINFIN DAG :) 
                                                                                                 

1 kommentar:

  1. Fin! Kommer att sitta som smäck på någon liten lycklig! :-)))

    SvaraRadera