11 augusti 2012

candy yarn :)


Detta ska bli spännande!
Har köpt garn från garnkorgen, supermjukt,  heritage sockyarn från CascadeYarns. Vad jag kan förstå är det ett vanligt och ganska populärt garn i USA. Ville köpa alla fina färger, men startade med dessa två :)
Och så blev det nya rundstickor, tänkte att jag skulle kunna sticka med dessa på planet när vi åker till Mallorca om två veckor :)  LÄNGTAR!!!!!
Det var länge sedan jag stickade med trästickor, men jag tänkte ge dessa ett försök. kanske är det lättare att komma genom tullen med trästickor istället för metall :)

En vecka kvar av den ordinarie semestern, tänkte hinna sticka färdigt ett linne i Mandarin Classic som jag påbörjat för några veckor sedan, men det går sakta, garnet är inte någon favorit, tvinnar sig som bara den.
Men samtidigt har jag ingen lust och repa upp, så jag ska ge det ett försök :)

HA EN MYSIG KVÄLL! 


1 kommentar:

  1. Jag kom igenom tullen med strumpstickor nr3 när jag flög till Zürich för ett år sen! Tänkte inte på det förrän efteråt när jag kommit hem. Nu! Det blev något av ICAs kassar! / Annika

    SvaraRadera