22 augusti 2012

finished top!


Linnet som jag arbetat på i sommar är nu klart!
Det har väl blivit några korta stunder varje dag på semestern. Garnet, Mandarin Classic var väl inte allt för roligt att sticka med så det har tagit sin tid :)
Den är stickad på frihand, har änvänt mig av favvolinnet för att få den någorlunda bra i modellen. Fick klura ett tag innan jag tordes börja med ihoptagningarna upptill, men jag tycker det blev ganska bra.
Linnet är stickat i Leamönstret upp till axelbanden. Sedan är banden virkade och som avslut har jag virkat två varv runt fram och bakparti med fastmaskor och ett var runt ärmhålorna.
Kommer nog att använda den med det vita linnet under!
Baktill är den stickad lite högre än fram.
...och en bild i svartvitt :)
En lite närmare bild på ihoptagningarna.....det gäller ju att få till det likt fast motsatt på sidorna :)

Såå härligt med FO:s!!!!

HA EN HÄRLIG DAG!

1 kommentar: