8 september 2009

reseprojekt!!


Hade tänkt mig att hinna göra klart lite gamla påbörjade stickningar under fjällresan förra veckan, hade massor med garn och mönster med mig (ifallatt!!) Sitta och pyssla i stugan...ja, ni vet..det kan ju komma åska och drivis, man bryter benet eller blir insnöad i flera veckor framåt mm. mm. listan kan göras lång. Så lite..var jag faktiskt tvungen att fylla på garnförrådet innan avresedagen. Skyndade till garn och tyg i Olofsfors och kunde inte motstå att inhandla lite extra braatthagarn....och det slutade naturligtvis med ännu ett påbörjat projekt! Oj........ detta senaste alster har jag stickat nästan uteslutande på hemvägen..ja, ni hörde rätt ..hemvägen! Jag erbjöd mig faktiskt att köra en bit av vägsträckan... (om maken kunde sticka på mössan under tiden då förstås:),, jag behövde inte köra en endaste meter hihi!!!
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Ah, så du har vært ute på tur? Hvor har du gått? Har du hørt den siste podcasten til Cast On? Den handler om det med å ha med seg reisestrikketøy ...

    SvaraRadera
  2. Har varit i fjällen en vecka...i Tärnaby, jättehärligt!! Du, jag har aldrig varit inne på Cast On:) Hittade just sidan..är den bra?

    SvaraRadera
  3. Tja, litt bra kanskje? Noe er bra, noe er litt tjatigt (?), pratsomt. Men for eksempel denne gangen snakker en på podcasten om å bli spist av sitt eget stash - dét kunne jeg kjenne meg igjen i ;D)
    Anbefaler du å gå i de svenske fjellene? Vi har snakka litt om det. Selv om Norge er stort og det er mange fjelle her også, så er det flott å se andre land, andre landskap også.

    SvaraRadera
  4. Tanken fanns, att vi skulle åka över till Norge en tur ..men vi fastnade inne i svampskogen:) Det får bli en annan gång!!

    SvaraRadera