12 januari 2010

Mjuka virkade merinosvantar...

Dessa vantar gjordes för någon vecka sedan, ett par virkade vantar i drops merino.
Först har jag virkat med smygmaskor några varv fram och tillbaka, för att kunna virka en liten slejf längst ner på varje vante (måste försöka använda lite ur knappförrådet).
Sedan har jag stickat runt i snäckskalsmönster...det kan vara lite knepigt att sticka runt i det mönstret, när man virkat ett varv hamnar man lite fel i mönstret när man ska börja på nästa varv, det har jag löst genom att virka några smygmaskor för att komma till rätt position.
Tummen är även den gjord i smygmaskor...lite lite maskor för att få till det snyggt i mönster tycker jag och avmaskningen i slutet på vanten har jag löst på det viset att jag hoppat över en repetition i varje sida på de två sista varven.Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar