19 januari 2010

Restgarnsmössa...

Ja,restgarnsmössa är väl inte hela sanningen, men halva kanske. Mössan är virkad efter egenpåhittat mönster och garnet är i dubbel bemärkelse Marks o Kattens....Det ena är restsnutten som blev över efter sjalen, och det andra är baby eco babyull color..petrolfärgad, tyckte färgerna gifte sig ganska bra.
Mössan är virkad först i sk.resårstickning nertill...plus att jag gjorde den lite bredare framtill i pannan, sedan är den virkad runt i smygmaskor och dubbelstolpar.
Slutet på mössan är virkad bara i babyullgarnet eftersom fametrendgarnet tog slut......den lilla snutt som var över broderade jag fast på utsidan i en cirkel mot toppen.....så jag kan verkligen säga att inget gick till spillo :)
Virknål nr:5 och 2 nystan petrol (nästan, har en liten snutt kvar om jag skulle vilja brodera på ett par tillhörande vantar t ex.)
Posted by Picasa

5 kommentarer:

  1. Gud vilken cool mössa! Och jätte häftig bild. :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin, vilket tempo du har, stickar/virkar som en raket!

    SvaraRadera
  3. jättefin! den gillade jag :)

    SvaraRadera
  4. Den er jo bare helt superfin og så fin farge. :))

    SvaraRadera
  5. Den där var fin! Både i modell och färg. :o)

    SvaraRadera