15 januari 2010

CHERRY SURPRISE SHAWL...


Knåpade ihop en sjal i förra veckan...detta är resultatet, CHERRY SURPRISE SHAWL av Preita Salyer

Mönstret var gratis och hittades på Ravelry. Ett ganska enkelt mönster....tror jag, jag har säkert gjort några småfel här och där, men slutresultatet blev ganska okej.

Garnet är Marks o Kattens Fame Trend som jag köpte i somras, just när det kommit ut, sen har det legat till sig på garnhyllan ett halvår. Hade först tänkt mig att göra ett par sockar av nystanet, men jag tycker nog att garnet är mer lämpat för sjal nu när jag stickat med det ett tag, garnet varierar hemskt mycket i tjocklek, från typ trådtjocklek, till att man skulle kunna ha stickor nr 9-10.....
Skulle faktiskt kunna tänka mig att göra fler sjalar i detta garn, för att färgerna blev riktigt fina....fick faktiskt lite garn över som jag använt till en virkad mössa, tänkte den skulle passa till sjalen, men har inte hunnit f'ästa alla trådar i den ännu!!!

På Återseende:)
Posted by Picasa

6 kommentarer:

  1. Läckert skir och härliga färger!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig sjal och jättefina färger!

    SvaraRadera
  3. Jättefin blev den! Hur mycket garn gick åt och vilka stickor använde du? Du har verkligen en insprerande blogg! Det är massa saker jag vill göra efter att ha kikat runt! /Marika

    SvaraRadera
  4. Marika! Det gick åt nästan ett nystan, kruxet är ju att veta när man ska sluta för att det ska räcka till kanten också, jag hade tur och det blev faktiskt lite över!!

    SvaraRadera
  5. Otroligt vackra färger i din sjal!

    SvaraRadera
  6. Sjalen ser fin ut. Jag har stickat två sjalar i Fame trend och det var ok bla för att det var fina färger. Men att sticka sockar i det garnet var näst intill katastrof...garnet delade sej, stickningne blev ruffig av det ojämna garnet och efter två dagars användning hade sockarna tappat formen totalt. De var helt plötsligt korta och breda...men som sagt fina färger.

    SvaraRadera