14 februari 2010

POMATOMUS-raggisar......


Har fått beställning på raggsockar, ett antal par...problemet är väl att tjocksockar inte är speciellt roligt att sticka, så jag har letat febrilt på nätet efter roliga mönster....drops, ravelry, knitty mm.mm, listan kan göras lång, men speciellt många bra mönster har jag inte hittat!! Har länge funderat på att starta upp på ett par nya pomatomussockar och tänkte att man kanske skulle kunna göra om mönstret så det passade till ett raggsocksgarn. Det finns säkert någon som gjort detta redan, men som sagt, något mönster har inte hittats....så detta är min version på pomatusar. Det gick åt ca. 110 meter garn och de har stickats på stickor nr.4.
Posted by Picasa

13 kommentarer:

  1. Snygga!Såna vill jag också göra..men det får bli lite träning på muddarna först!Hoppas du haft en bra söndag!

    SvaraRadera
  2. verkligen jättefint mönster, vad innebär pomatusar?

    SvaraRadera
  3. Hej Linda, du undrade vad pomatomus var, det är ett sockmönster som heter så..om du kikar längre ner på högra sidan, så hittar du under etiketter mina tidigare pomatusar jag stickat!!

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir att jag hittat till din blogg! Vad mycket fint du gjort (och gör)! Nu vill jag ha ännu mer tid att virka och sticka...

    SvaraRadera
  5. Så flotte disse var. Det må da ha vært mye arbeid med sokkene.Nydelige. :))

    SvaraRadera
  6. Hej, som vanligt är det du gör grymt vackert! Gillar även ditt tovade halsband, jättefint är det!
    Ha det gott, hälsar Blenda

    SvaraRadera
  7. Riktigt stiliga strumpor! Bara 110 m garn? Hur många nystan blir det , 2 ?

    SvaraRadera
  8. Jag stickar alltid båda sockar samtidigt, det är så segt att sticka en åt gångentycker jag, men då å andra sidan pallar jag inga komplicerade mönster. Dina raggisar är supersnygga!

    SvaraRadera
  9. Underbara helt enkelt, behövs inte mer.

    SvaraRadera
  10. Hej Garntomten!...du undrade hur mycket garn jag använt, jag skrev nog lite konstigt där...det ska vara 110 meter per socka!!

    SvaraRadera
  11. Vad fint mönstret blir i tjockt garn!

    SvaraRadera
  12. Vad duktig du är!! Dina pomatussockar är jättefina, gillar verkligen färgen på de andra sockarna du stickat!!!! Har du ett svenskt mönster? Har vågat mig på några engelska mönster...
    Du har gjort väldigt mycket fint! Jag lägger till dig på min blogglista...
    //Juliane

    SvaraRadera