11 oktober 2010

freedom spirit tröjan...


Idag har jag äntligen fått tröjan klar!!
Lite oversize med en halsmudd som blir ganska fin när man drar ned den lite på axlarna. Hade tänkt göra en likadan bred mudd till ärmarna också, men det blev absolut inte snyggt. Avslutade med ett avigt varv innan avmaskning bara, det blev mycket bättre. Avmaskningen nedtill fick jag göra om imorse, tyckte att den blev lite för lös.
Nu är iallafall alla trådar fästa och i mitt huvud funderas redan på någon ny tröja. Jag tror att det blir en uppifrån och ner det också.....och utan nerskrivet mönster.
Riktigt roligt!!
Stickar även på en mössa i egendesignat mönster, men jag vet inte om jag någonsin kommer visa upp den. Vi får se när jag kommit lite längre med den skapelsen haha!!

Ha en finfin kväll!! ....själv ska jag kika på Ullared...helt galet:))
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Jättesnygg! Skulle vara kul hur modellen ser ut på.

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg tröja! Håller själv på med en uppifrån o ner kofta:)

    SvaraRadera
  3. Snygg tröja i fin färg! Kul med egen design!

    SvaraRadera