17 februari 2011

fattas bara.....


ja, vad fattas egentligen??....kan det kanske vara knappar kanske!
Mitt knappförråd är inte det bästa, dom finns där...i en stor burk, men inga passar. Så denna lilla kofta får nog vara knapplös ett tag till.
Koftan har jag gjort på frihand, uppifrån och ner, rullkant och lite resår både upptill och nertill, plus att jag virkat kanten fram där de framtida knapparna ska sitta. Det vita garnet är raggsocksgarn, och det gammelrosa garnet har maken inköpt på tradera för något år sedan....en fin överraskning som jag sparat till det rätta projektet.
Garnet är ett italienskt mohair och bomullsgarn. Tolv nystan fick jag sammanlagt, i fyra färger...gammelrosa, aprikost, ljusblått och grönt. Har även virkat en liten väst som legat sedan i somras, som jag ännu inte sytt ihop. Kanske man skulle ta sig i kragen och göra även den till ett FO.
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Så nydelig denne var. Du strikker så lekre småplagg. Jeg sitter også og strikker på en babykofte ovenfra og ned. :))

    SvaraRadera