12 maj 2011

PirateBirdie Bag!

Nu är väskan klar! Igår hade jag fodret ihopsytt. Haha, bara knapphålet, broderiet, locket och en liten ring i skinn som stopp på bältet fattades. Men jag hade bestämt att detta är absolut sista dagen med väskan. Man kan liksom inte helhjärtat, när man hela tiden tänker "ja måste göra den färdig imorrn!"dag, efter dag.
Nu känner jag mig nästan fri som en fågel :)...nästan!!
Skinnfickan som gav mig iden, kommer från en gammal skinnjacka jag sparat (man skulle allt haft fler av dessa!)...och axelremmen kommer från samma jacka, men har tidigare agerat som midjesbälte.
Garn, broderitråd och en strålande tjusig träknapp är inköpt hos garntomten i Olofsfors.

Brodera på skinn är väl ingen hit (don't try this at home :)...eller kan ju också vara så att man ska ha de rätta nålarna hemma när man ska sätta igång. Det ska iallafall likna en fågel. Hittade ett helt makalöst vackert tyg på en fransk blogg jag var inne o kikade på...därigenom fågeln.













Virkade vågor i Mandarin Petit till bak- och sidostycken.














En halvläskig :) liten stuvbit med dödskallar (loppisfynd), fick agera foder. Sydde även i en ficka med dragkedja, som går hela vägen ner på insidan.










PirateBirdie Bag!!






Nu åter till nya projekt....och gamla för den delen :)




Ha en finfin dag!!









7 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj vilket habegär dina alster väcker! Har sagt det förut men det tål att sägas igen - du är så begåvad!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Detta var bland det tuffaste jag har sett i väskväg. Bra jobbat.

    Kram

    Mia

    SvaraRadera
  3. Så flott produkt du har laget. Supert gjenbruk og tøfft design. :))

    SvaraRadera
  4. Oj, oj, oj!
    Vad snygg kombination du funnit!
    Superläcker väska!
    Kramar i mängder!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina idéer i väskan, fina kombinationer, med skinn och virkning!

    SvaraRadera
  6. vansinnigt snygg väska! hittade hit via en blogaward

    SvaraRadera